Budownictwo i architektura : Spuścizna Roberto Burle Marx ujawnia rolę architektów krajobrazu

TYBA Nie było zbyt wielu dzieł sztuki, których Roberto Burle Marks nie byłby w stanie zrobić.
Był malarzem, grafikiem, rzeźbiarzem, scenografem, jubilerem, muzykiem, grafikiem i jednym z czołowych architektów krajobrazu w XX wieku.
Pasja Marksa do sztuki, we wszystkich formach, wzmocniła jego umiejętność projektowania krajobrazów.
Urodzony w S.o Paulo, zainteresowanie Marksa botaniką zainspirowała jego matka Pernambucan, gdy dorastał w Rio de Janeiro.
Później Marks spędził czas malując w Niemczech.
To tam Marks stał się jeszcze bardziej zafascynowany ogrodami botanicznymi i sposobem ich działania.
Marks przedstawiłby Brazylii nową wizję.
Wizja tego, czym może być architektura krajobrazu – pod względem botanicznym, społecznym i estetycznym.
Wspólnym wątkiem wszystkich sztuk, które praktykował Marks, był proces artystyczny.
Ucząc się różnych form artystycznych, Marks mógł uczyć się na różne sposoby z procesu twórczego.
Badał nowe techniki i brazylijską tożsamość kulturową.
Marks był chwalony za swoją technikę, mistrzostwo i eksperymenty.
Vargem Grande Farm.
Obraz.
Kolekcja Burle Marx Office Ale Marks skupił się na architekturze krajobrazu na jeszcze głębszym poziomie.
Spędził dużo czasu w zintegrowanym procesie znanym jako triada Architektura-Krajobraz-Malarstwo.
Gdzie rysunki i obrazy zamieniają się w urbanistykę.
W przeciwieństwie do innych architektów krajobrazu w tamtym czasie, Marks nie bał się uczyć dziwnych i nieznanych brazylijskich regionów i gatunków.
Według niego wszystko wydaje się konspirować, aby trzymać człowieka z dala od lasu [1].
Marks używał kwiatowego gatunku w swojej twórczości.
Chociaż Marks eksperymentował w wielu formach artystycznych, głównym jego dziełem była architektura krajobrazu.
Często elementy obecne w jego dziele 2D, w tym obrazy i rysunki, to malownicze krajobrazy.
Jednak Marks wprowadza je do miejskiej skali z niecodzienną materialnością.
[2] W odniesieniu do mojego życia jako artysty plastyka, najbardziej rygorystycznym szkoleniem dyscyplinarnym w zakresie rysowania i malowania, był ogród …
Miałem ochotę zastosować, do samej natury, podstawy kompozycji plastycznej, zgodnie z estetycznym odczuciem mój czas.
Krótko mówiąc, w ten sposób udało mi się uporządkować i skomponować rysunek i malowanie przy użyciu mniej konwencjonalnych materiałów (Marks, 1954).
Tutaj krzyżuje się sztuka i krajobraz.
Rysunki Kubisty pod wpływem Marksa uwolniły granice skali.
Projekt urbanistyczny przyjął rolę kompozycyjną, generując zmysłową przestrzeń w skali człowieka.
Naturalna topografia została zarekwirowana jako jedna całość, z płynną skalą roślinną i materiałową.
Nie ma żadnej estetycznej różnicy między malarstwem obiektowym a skonstruowanym obiektem-krajobrazem , który pozwala zmienić topograficzną naturę, a ludzką egzystencję dostosować indywidualnie i zbiorowo, pragmatycznie i przyjemnie [3].
Jako architekt krajobrazu, Marks odegrał ważną rolę ekologa, katalogując nowe gatunki brazylijskiej flory i wprowadzając je do swoich projektów.
Użył ich jako badań.
Jednak ważne jest, aby pamiętać, że w jego osobistym ogrodzie Marks koncentrował się na każdej nowej roślinie i przyczynił się do ich studiów i uznania na całym świecie.
Marambaia Farm.
Obraz.
Burle Marx Office Collection Każdego dnia tysiące ludzi przechodzi przez dzieła artysty, albo świadomych przestrzenności, albo nie.
Ale w każdym razie, zmysłowo postrzegając elementy, które składają się na krajobraz jako całość.
Większość prac Marxa znajduje się w Brazylii w Rio de Janeiro, S.o Paulo i Minas Gerais.
Jego prace istnieją również w Goiás, Acre i Pernambuco.
Choć jego prace różnią się rozmiarem, zawsze cechuje ich rzeźbiarski charakter i przejście ludzkiego doświadczenia przez przestrzeń.
Istnieje przybliżenie między pieszymi a krajobrazem.
Wśród jego projektów znajdują się: Farma Marambaia, 1948 (Petrópolis, Rio de Janeiro); Farma Tacaruna, 1954 (Pedro do Rio, Rio de Janeiro); Aterro do Flamengo, 1961 (Rio de Janeiro); Paço Municipal de Santo André, 1965 (Santo André, S.o Paulo); Chodnik Atlântica Avenue, 1971 (Copacabana, Rio de Janeiro); The Vargem Grande Farm, 1979 (Areias, S.o Paulo); The Biscayne Boulevard, 1991 (Miami).
Marks był wiernym przyjacielem i opiekunem wielu dzieł Oscara Niemeyera, Rino Leviego i Paulo Mendes da Rocha.
Architekt krajobrazu wyidealizował każdy element, który tworzył jego ogrody, tak jak poeta wybiera każde słowo w wierszu.
Dlatego piękno znalezione w jego pracy jest potencjalnie przerywane przez proporcję elementów, które je komponują.
Anamorficzne linie i ich warianty, wraz z wykorzystaniem różnych materiałów i gatunków roślin, przekładają się na płynność i subtelność integracji projektowej między budową a warzywnością.
Vargem Grande Far
[hasła pokrewne: grzejnik dekoracyjny, Grzejniki retro, Depaletyzatory ]

Powiązane tematy z artykułem: Depaletyzatory grzejnik dekoracyjny Grzejniki retro